Záruka a servis

Záruka a servis

 

Čast prvá: Všeobecné ustanovenia

  • Tovar, ktorý je predávaný, musí mať požadovanú, alebo normami stanovenú akosť, nesmie byť chybný a musí zodpovedať technickým normám
  • Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má predávaný tovar pri jeho prevzatí kupujúcim. Pri použitom tovare, predávajúci nezodpovedá za chyby, ktoré už použitý tovar obsahuje, alebo ak je na tovar znížená cena, tak predávajúci nezodpovedá za chyby, pre ktoré bola cena tovaru znížená.
  • Po zakúpení a zaplatení tovaru, prechádza vlastnícke právo na kupujúceho a spolu s ním aj zodpovednosť za náhodnu skazu, zničenie alebo poškodenie tovaru.

 

Časť druhá: Právo pre uplatnenie reklamácie

  • Pokiaľ sa v záručnej dobe vyskytne na zakúpenom tovare chyba, kupujúci má právo chybný tovar reklamovať. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby bol tovar kompletný a čistý.
  • Kupujúci je však potrebný dodržiavať pri používaní tovaru, okrem všeobecne známych pravidiel, aj podmienky stanovené výrobcom tovaru, dodržiavať návod na použitie, prípadne ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou.

 

Časť tretia: Záručné podmienky a technický servis

Záručná doba je stanovená výrobcom. Pokiaľ sa záručná doba na určitý tovar zmení v období po jeho zakúpení, tak platí zarúčná doba uvedená v deň kúpy. Prevzatím tovaru kupujúci bez výhrad akceptuje záručné podmienky stanovené výrobcom ako aj spôsob jeho prípadnej reklamácie. Záruka tovaru sa vzťahuje na funkčné chyby, spôsobené technickou poruchou, pri správnom používaní tovaru.

 

Záruka sa nevzťahuje na chyby ktoré vznikli:

  • neodbornou manipuláciou, inštaláciou, alebo zanedbanou údržbou
  • pôsobením nevhodných pracovných podmienok - prašnošt, zvýšená vlhkosť, chemické pôsobenie, mechanické poškodenie, nesprávne skladovanie atď.
  • používaním v rozpore s technickou dokumentáciou
  • počítačovými vírusmi
  • použitím nevhodného softvéru
  • pripojením na nevhodnú elektrickú sieť
  • neodbornou montážou dodatočných komponentov (napr. Stolové pc)
  • poškodením počas prepravy tovaru kupujúcim.

 

 

Časť štvrtá: Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie

  • Kupujúci si reklamáciu uplatňuje v predajni FreeTech services, spol. s.r.o., Belopotockého 722/1, 03101 Liptovský Mikuláš, kde tovar kúpil, alebo priamo v autorizovanom stredisku.
  • Pre uplatnenie reklamácie je potrebný doklad o zakúpení tovaru (pokladničný doklad, faktúra)

 

Pokiaľ nebudú splnené vyššie uvedené podmienky, reklamácia nebude uznaná ako záručná. V prípade mimo záručnej reklamácie/servisu, budú kupujúcemu vyúčtované všetky náklady spojené s prepravou a následným servisom zariadenia. V prípade neoprávnenej reklamácie, bude tovar vrátený kupujúcemu, až po uhradení nákladov.

 

Čas potrebný pre reklamáciu/servis zariadení, je podmienený rýchlosťou servisného zásahu technika a závažnosťou problému, ktorý zariadenie má. Reklamácie však musia byť vybavené najneskôr do 30 pracovných dní.

 

Lehota na uplatnenie reklamácie je zákonom stanovených min. 24 mesiacov, pokiaľ tovar nepodlieha iným záručným podmienkam (spotrebný tovar, batérie a pod.).

 

Časť piata: Práva kupujúceho

  • Pri chybách tovaru, ktoré sa vyskytnú v priebehu záručnej doby a neporušujú reklamačné podmienky, má kupujúci právo aby chyba bola riadne, včas a bezplatne odstránená.
  • Pri chybách, ktoré nie je možné odstrániť, alebo ktoré bránia bežnému využívaniu tovaru bez chýb, má kupujúci právo na výmenu tovaru

 

Čast šiesta: Účinnosť reklamačného poriadku

Reklamačný poriadok platí od 13.9.2019

1